Цей веб-сайт зберігає файли cookie на вашому комп’ютері. Ці файли cookie використовуються, щоб покращити роботу вашого веб-сайту та надати вам більш персоналізовані послуги як на цьому веб-сайті, так і через інші засоби масової інформації.
Щоб дізнатися більше про файли cookie, які ми використовуємо, див. Політика конфіденційності.

Ми не будемо відстежувати вашу інформацію, коли ви відвідуєте наш сайт. Але щоб відповідати вашим уподобанням, нам доведеться використовувати лише один крихітний файл cookie, щоб вас не просили зробити цей вибір знову.

Як правильно рахувати та аналізувати KPI кол-центру?

Як рахувати та аналізувати KPI кол-центру?

Запуск бізнесу - далеко не найскладніший етап організації комерційної діяльності у тій чи іншій сфері. Щоб утримувати клієнтів, потрібна якісна підтримка та оцінка рівня сервісу дзвінків та вивчення роботи операторів. Система KPI дозволяє контролювати ключові аспекти обслуговування та вчасно вживати заходів, щоб не втрачати замовлення. При цьому є безліч показників, які можна використовувати. У цьому огляді розповімо, як грамотно виконувати аналіз KPI для кол-центру, навіщо саме це необхідно, і що робити задля досягнення максимальної задоволеності клієнтів.

Що таке KPI кол-центру?
Що таке KPI кол-центру?

Key Performance Indicators (KPI) – це сукупність параметрів, завдяки яким можна оцінити результативність роботи команди чи окремого співробітника. Загальні показники ефективності кол-центрів відображають задоволеність клієнтів і операційну ефективність, а також дозволяють переконатися в тому, що ви дієте правильно і планомірно просуваєтеся до наміченої бізнес-мети. Якщо говорити, що таке система KPI простими словами, то це сукупність вузько спрямованих метрик, що дозволяють оцінити результати діяльності організації з урахуванням:

  • напряму діяльності;
  • організації поточних процесів;
  • кількості працівників та їх компетентності;
  • обсягу роботи (кількості звернень);
  • поставлених цілей під час запуску кол-центру.
Навіщо потрібні КПІ в кол-центрі?
Навіщо потрібні КПІ в кол-центрі?

Проведення аналізу KPI для кол-центру необхідне для:

  • визначення причин простоїв;
  • вивчення та оцінки професійних навичок персоналу;
  • своєчасного набору додаткових працівників або, навпаки, звільнення працівників, які не потрібні або не справляються зі своїми завданнями;
  • управління навантаженням на команду та корекції вимог;
  • оцінки ступеня задоволеності клієнтів;
  • розрахунку середньої вартості дзвінка з урахуванням показників конверсії;
  • своєчасне впровадження додаткових інструментів залучення цільової аудиторії;
  • прискорення та спрощення комунікації клієнтів з техпідтримкою;
  • у довгостроковій перспективі – для підвищення прибутковості бізнесу та покращення репутації;
  • визначення перспективних напрямів розвитку з урахуванням загальної місії та наявних ресурсів.
Що впливає на КПІ кол-центру?
Що впливає на КПІ кол-центру?

Важливо також розуміти, що впливає на КПІ кол-центру, щоб приймати вірні управлінські рішення. Факторів досить багато, починаючи від співвідношення кількості операторів та навантаження на них, закінчуючи рівнем технічного оснащення. У сучасних реаліях найрозумніше використовувати віртуальні IP ATC – так можна гарантувати високу швидкість та якість зв'язку, а також полегшити роботу співробітників кол-центру.

Види KPI кол-центру: якісні та кількісні показники
Види KPI кол-центру: якісні та кількісні показники

Кількість метрик, що дозволяють аналізувати продуктивність кол- центру і задоволеність клієнтів, обчислюється десятками. Визначити, які показники KPI є важливими, а які другорядні, керівник повинен визначити самостійно, орієнтуючись на специфіку бізнес-процесів. Метрики бувають кількісними та якісними. До перших відносяться:

  • Service level – швидкість відповіді та загальний рівень обслуговування (в ідеалі 80% абонентів мають отримувати відповідь від оператора протягом 20 секунд);
  • FCR – відображення успішності врегулювання проблем клієнтів (у 70-75% випадків питання має бути вирішене);
  • CAR – кількість пропущених дзвінків у загальній кількості звернень (бажано, щоб вона не перевищувала 5-8%);
  • AHT – швидкість вирішення проблеми. На видачу відповіді та надання допомоги має витрачатися до 6 хвилин;
  • CSAT – індекс задоволеності клієнтів, для розрахунку якого клієнти дають оцінку обслуговування за п'ятибальною шкалою;
  • CR – кількість спроб співробітника центру зробити дзвінок і вийти на особу, яка приймає рішення;
  • CT – тривалість повної обробки дзвінка;
  • CES – коефіцієнт залучення клієнтів;
  • MWT – максимальна тривалість очікування на каналі;
  • Cost X – співвідношення витрат та загальної кількості дзвінків;
  • коефіцієнти з'єднань та відсотки дозвону в кол-центрі (Contact Rate);
  • сентимент клієнтів – що це таке повинен знати будь-який бізнесмен, оскільки цей показник відображає емоції, які людина відчуває до бренду. Показник вимірюють за допомогою шкали з градацією негативних та позитивних відчуттів;
  • CONVERSION RATE – співвідношення продажів та загальної кількості звернень. На те, який показник конверсій має бути в кол-центрі, впливає насамперед вид бізнесу, але чим більше буде цифра, тим краще.
З якісних показників варто враховувати такі:
З якісних показників варто враховувати такі:
  • демонстрація операторами лояльного відношення (частота вживання ввічливих фраз та правильна інтонація);
  • поінформованість про продукти компанії та здатність дати професійну консультацію на етапі вибору товару;
  • ступінь змістовності спілкування;
  • виконання корпоративних правил комунікації.

Також слід розуміти, як досвід операторів впливає на KPI кол-центру, і для цього найкраще проводити розгорнуті опитування, уточнюючи, наскільки легко співробітники обробляють заявки, чи мають відчуття своєї цінності для компанії, наскільки сильно відчувається підтримка колег.

Що потрібно для підвищення KPI: основні напрями оптимізації?
Що потрібно для підвищення KPI: основні напрями оптимізації?

Знаючи середні показники ефективності кол-центру та інші параметри, описані вище, ви можете планувати дії, спрямовані на покращення рівня обслуговування та підвищення продажів. Тут головне – комплексний підхід, адже не можна концентруватися лише на збільшенні кількості звернень чи тривалості дзвінків, потрібно враховувати конверсію та задоволеність замовників. Не менш важливо, щоб продуктивність команди кол-центру зростала за рахунок зацікавленості співробітників, а не через страх звільнення, адже тільки тоді ефект буде пролонгованим.

Якщо хочете бачити свій бізнес процвітаючим, клієнтів задоволеними, а співробітників – зацікавленими у першокласному сервісі, тоді:

  • розберіться, які показники просідають більше за інших, і з'ясуйте причини зниження;
  • простежте задоволеність клієнтів у динаміці за допомогою Customer Satisfaction Index, Net Promoter Score або інших інструментів;
  • займіться розробкою системи мотивації (попередньо можна провести серед операторів опитування щодо бажаних змін у роботі компанії);
  • подбайте про персоналізацію взаємодії з клієнтами шляхом формування бази даних з інформацією про їх переваги, покупки, а також за рахунок використання фільтрів при обробці заявок;
  • роз'ясніть персоналу, яким чином проходить оцінка їх роботи, щоб вони розуміли, на які аспекти звертати особливу увагу і не перебувати у постійній напрузі.
Контроль за продуктивністю кол-центру
Контроль за продуктивністю кол-центру

Контроль за продуктивністю кол-центру повинен бути постійним і в ідеалі автоматизованим. IPTel пропонує безліч інноваційних аналітичних інструментів, які можна інтегрувати для відстеження показників та використання системи KPI. Підключення інноваційного програмного забезпечення спрощує збір даних і дає об'єктивну картину, при цьому керівник залучається до процесу вже на етапі прийняття управлінських рішень, що забезпечує раціональне використання робочого часу.

Наші продукти

Як правильно рахувати та аналізувати KPI кол-центру?
Кол-центр
UAH 120.00
UAH 100.00
Читати ще
Як правильно рахувати та аналізувати KPI кол-центру?
CRM
UAH 250.00
UAH 200.00
Читати ще
Як правильно рахувати та аналізувати KPI кол-центру?
Автообзвін
UAH 1200.00
UAH 1000.00
Читати ще

Також цікаво

Пропущені виклики в телеграм: як налаштувати повідомлення?
25.07.2023
Пропущені виклики в телеграм: як налаштувати повідомлення?
Майже кожен бізнес має справу з телефонними розмовами: пошук клієнтів, їх інформування, робота з партнерами та постачальниками майже повсюди відбувається за допомогою телефону. Водночас чимало компаній використовують цілі підрозділи для здійснення пр...
Читати ще
Інноваційні інструменти для контролю дзвінків
30.07.2023
Інноваційні інструменти для контролю дзвінків
Сучасні технології дозволяють спростити контроль дзвінків та підвищити якість роботи співробітників, що відповідають за здійснення дзвінків. Сервіси розпізнавання мовлення та аналітики розмов - це ефективний інструмент для бізнесу. Як це було рані...
Читати ще
Розподіл дзвінків на віддаленій роботі: як ефективно працювати з клієнтами за допомогою телефонних технологій
24.10.2023
Розподіл дзвінків на віддаленій роботі: як ефективно працювати з клієнтами за допомогою телефонних технологій
Телефон залишається чи не найголовнішим каналом комунікації з клієнтами: попри наявність різноманітних месенджерів та онлайн-форм зв'язку, спілкування голосом у більшості клієнтів залишається у пріоритеті. А як бути, якщо частина вашого колект...
Читати ще
SaaS: що це таке, і як такі продукти використовувати у бізнес-телефонії
31.10.2023
SaaS: що це таке, і як такі продукти використовувати у бізнес-телефонії
Високі технології та діджитал-рішення для бізнесу сьогодні стали обов'язковою умовою розвитку. Доволі часто розробники пропонують неймовірно точні, високоефективні продукти, і не тільки у форматі стандартного програмного забезпечення, а й у вигля...
Читати ще
CRM для колл-центру та вбудованої телефонії: як отримати найкращий продукт для вашого бізнесу
10.11.2023
CRM для колл-центру та вбудованої телефонії: як отримати найкращий продукт для вашого бізнесу
CRM - це одне з найкращих рішень для бізнесів, зацікавлених у залученні, утриманні та підвищенні лояльності клієнтів. Сам термін CRM означає customer relations management, тобто управління відносинами з клієнтом. Саме такі програмні рішення варто зал...
Читати ще