Власний контакт-центр — це завжди зручно для бізнесу. Вам не потрібно відривати працівників різних відділів для відповіді клієнтам, не треба перевантажувати секретарів чи адміністраторів, щоб вони вели комунікацію з клієнтами додатково до власних обов’язків, врешті-решт — це престижно та додає переваг в очах самих клієнтів. Але навіть якщо ви набрали найпрофесійніших та найвідданіших операторів, залишити контакт-центр без гідного контролю та керування — не дуже гарна ідея. А тому потрібно чітко розуміти, що робить оператор колл-центру чи контакт-центру, а що — завдання «із зірочкою» для більш компетентної та відповідальнішої особи — супервайзера.
В цій статті ми розповімо, хто ж це такий — супервайзер контакт-центру, що він має чи не має робити, які критерії оцінки застосувати для визначення ефективності його роботи, та як її оптимізувати за допомогою технік та інструментів телефонії. Рушаймо далі разом з блогом IPTel!
В кожного корабля є свій капітан, і супервайзер це, власне, капітан корабля, що має назву «кол-центр». Водночас було б не дуже доречним назвати супервайзера керівником, що знаходиться зовні всіх процесів контакт-центру чи кол-центру, адже він має бути на 100% зануреним в життя та діяльність власного підрозділу, щоб контролювати його роботу та надавати всебічну допомогу співробітникам за необхідності.
Хто такий супервайзер? Це, перш за все, людина, що має компетенції та досвід клієнтського обслуговування, адже якщо вже ваш супервайзер не має жодного розуміння, як спілкуватися з клієнтами, як ефективно вести комунікацію, як задовольнити потреби клієнта в короткий термін та з вигодою для компанії, то що вже казати про його підлеглих!
При всьому цьому супервізор контакт-центру в своїй діяльності виконує одразу декілька ролей:
Отже, короткий перелік ролей, які виконує супервізор в колективі свого підрозділу — це лише початок. Тепер варто чітко окреслити, що належить до ключових функцій супервізора?
1. Планування графіків роботи агентів кол-центру. Саме супервізор, який знає, що робить оператор колл центру, може ефективно розподілити обсяги роботи, оцінити, хто з персоналу буде ефективним для окремих задач, і в кого які потреби та прохання щодо графіків. При цьому складання графіків — це постійна та доволі складна робота, адже вони мають бути готові та затверджені керівником за місяць, отже це — щоденна рутина.
2. Підтримання стандартів корпоративної культури та дисципліни у ввіреному йому підрозділі. Внутрішнє спілкування є не менш важливим, ніж комунікація з клієнтом, отже кваліфікований супервайзер докладає зусиль, щоб атмосфера в колективі була спокійною, виваженою та взаємо ввічливою, адже це впливає на загальну працездатність.
3. Здійснення навчання нових операторів — чи не найважливіша з задач супервайзера. Це вимагає від фахівця водночас індивідуального підходу до кожного нового агента та складання ефективних методик навчання.
4. Складання планів роботи та стратегій, іноді — сумісно з відділами продажів чи маркетингу, адже залучення кол-центру до рекламних кампаній є ефективним способом роботи. Такі плани мають затверджуватися керівником, та це в компетенції супервайзера — відстоювати свої плани та їх ключові пункти під час нарад.
5. Бути прикладом в спілкуванні з клієнтом — це теж обов’язок супервізора. Якщо співробітник має складнощі з розв’язанням проблеми клієнта, супервізор може під’єднатися до розмови, перевести дзвінок на себе, або залучити скрипти розмов, щоб допомогти оператору вийти зі складної ситуації.
6. Проводити аналіз та збирати статистику дзвінків по підрозділу. Сьогодні це доволі просто, якщо застосовувати інструменти телефонної аналітики, зокрема записи розмов, розшифровування розмов в текст та інші.
7. Вдосконалювати свої навички та навички персоналу: саме супервайзер відповідає за плани підвищення кваліфікації свого підрозділу.
8. Іноді до компетенції супервайзера входить й бухгалтерська робота — а саме, розрахунок заробітної плати операторів, призначення премій чи покарань за сумлінну чи навпаки не дуже сумлінну роботу. Як фахівець, що займається плануванням графіків роботи, супервайзер може компетентно підрахувати кількість відпрацьованих годин в кожного агента, можливі овертайми — тобто, позапланові години роботи, та кількість вихідних чи пропущених днів.
9. Звітувати перед керівництвом та доповідати про форс-мажори, успіхи, нестандартні ситуації, конфлікти або інші інциденти. Гарний супервайзер веде аналітику та формує інформативні звіти для керівництва, враховує всі важливі коефіцієнти та показники ефективності, а за потреби — відстоює інтереси своїх підлеглих перед керівництвом.
10. Дотримуватися правил корпоративної безпеки: збереження клієнтської інформації, корпоративних таємниць, попередження витоку інформації з боку своїх підлеглих — теж є обов’язком супервізора.
Що ж, обов’язки та фокус в роботі окреслено, залишилося вирішити, хто може проводити супервізію? Перш за все — це ті самі оператори, що вже здобули вагомий практичний досвід. І в цьому є вигода для компанії, адже перспектива вертикального кар’єрного зростання може бути сильною мотивацією для співробітників кол-центру. Якщо ж ви, як керівник, хочете «виростити» ефективного супервайзера, звертайте увагу не лише на ефективність у клієнтському обслуговуванні, а й на наявність лідерських якостей в кандидата, його вміння аналізувати, брати відповідальність за рішення та загальні менеджерські якості.
Також гарним рішенням є залучення вже досвідчених супервізорів чи операторів, або іноді — навіть горизонтальні кар’єрні зміни, наприклад, якщо в компанії є гідні кандидати з-поміж менеджерів з продажу, фахівців HR-департаменту тощо.
Сьогодні ви можете значно покращити та пришвидшити роботу супервайзерів, якщо надасте їм можливість користуватися всіма досягненнями телекомунікаційних технологій. Наприклад, для супервайзера критично важливими будуть:
З усіма ними працювати супервайзеру контакт-центру буде набагато простіше, а виконувати свої функції він зможе ще продуктивніше.
Підпишіться на нашу email-розсилку, щоб дізнаватися першими про нові статті та інсайти.
Залиште ваші контакти і ми зв'яжемось із вами якнайшвидше
Наші фахівці зв'яжуться з вами якнайшвидше.
Під час надсилання форми сталася помилка, повторіть спробу
Ми отримали ваш запит і відповімо електронною поштою або WhatsApp якомога швидше.
Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз
Дякуємо за звернення! Наш менеджер зв’яжеться з вами найближчим часом, щоб допомогти знайти оптимальне рішення.
А поки подивіться, як ми вже змінили бізнеси інших компаній, — реальні кейси тут.
Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз
Тепер ви отримуватимете найцікавіше про оптимізацію витрат, покращення роботи кол-центрів та ефективні лайфгаки для комунікації з клієнтами.
Без спаму — лише користь. Чекайте на перший лист! 📩Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз
Після отримання вашого запиту ми зв'яжемося з вами якомога швидше.
Ми отримали ваш запит і відповімо електронною поштою або WhatsApp якомога швидше.
Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз