Клієнти є найвищою цінністю компанії, якщо, звісно ж, ви хочете досягти успіху у своєму бізнесі. Спілкування з ними має базуватися на співпраці, доброзичливому ставленні та пошуку компромісів між потребами клієнта та можливостями, що має компанія для їх задоволення.
На жаль, 100% такого спілкування можливо тільки в ідеальному світі, а в реальності щодня можливе виникнення конфліктних ситуацій, в тому числі під час взаємодії співробітників вашої компанії з клієнтами. Ці конфлікти напрочуд різноманітні, однак їх вирішення є важливим та можливим, адже навіть у найскладнішій ситуації ви можете вийти переможцем — тобто, допомогти клієнтові, знизити градус конфлікту та зберегти власну репутацію.
Чи знаєте ви, що майже третина конфліктних клієнтів можуть стати лояльними та постійними, якщо ви застосуєте логічні та ефективні дії на етапі виникнення конфліктної ситуації. Які саме? Пропонуємо розібратися в механізмах роботи з проблемними ситуаціями та способах, як заспокоїти клієнта та надати йому ефективну допомогу.Перш за все, що таке конфлікт? Це, якщо сказати спрощено, відсутність згоди щодо якогось питання чи ситуації. Конфлікти можуть бути внутрішніми (якщо ви сперечаєтеся самі з собою), або зовнішніми — коли згода відсутня між членами суспільства, а в нашому випадку — між бізнесом та клієнтом.
З конфліктами стикаються всі, але не всі можуть гідно вийти з проблемної ситуації — так, щоб зберегти свою репутацію, утримати клієнта та повернути його точку зору щодо вашої роботи з негативної до нейтральної, а ще краще — позитивної. І основу такої стратегії складає правильний підхід до спілкування.
Але звідки ж беруться ті незадоволені клієнти? Причин може бути чимало:
Коли діяльність компанії стосується щоденної взаємодії з сотнями чи тисячами клієнтів, проконтролювати наявність проблем під час розмов з клієнтами складно. Однак є й певні ознаки того, що проблемна ситуація виникла:
Серед клієнтів теж існують різні типи, що включаються в конфлікт або створюють його. Основні типажі таких клієнтів:
Що допоможе уникнути конфліктів на початку комунікації з людиною яка до вас звернулася? Перш за все — техніки ненасильницького спілкування, які застосовуються при розмовах для покращення комунікації. Володіти ними потрібно кожному оператору кол-центру, менеджеру з продажів чи з клієнтських відносин, та й загалом всьому персоналу, що якимось чином стикається з клієнтськими зверненнями та дає зворотний зв’язок.
1. Відкидання емоцій. Яким би нудним чи агресивним не був клієнт, обов’язково варто зберігати рівновагу та не давати хід емоціям (крім спокійно-позитивних, якщо в розмові вдалося досягти консенсусу).
2. Зберігання рівня компетенцій. Часто причиною конфліктної ситуації є недостатня переконливість співробітника чи недостатня інформація, які він надає клієнту. Намагайтеся бути інформативним та компетентним.
3. Використання активного слухання: будьте терплячими та не перебивайте клієнта, лише ведіть його по розмові за допомогою технік активного слухання. Деяким клієнтам, щоб вичерпати конфлікти, достатньо просто виговоритися.
4. Будьте емпатійним: якщо ви використовуєте фрази на кшталт «я вас розумію», «мені щиро прикро, що ви зіткнулися з цим», «я підтримую ваше бажання» - це поверне спілкування у більш конструктивне та менш конфліктне русло.
5. Вмійте визнати помилки: звісно ж не 100%, але чимало проблемних клієнтів звертаються в компанію обґрунтовано, через помилки персоналу, недостатнє інформування чи увагу до їх потреб. То ж визнавати помилки — це ключ до того, як розв’язати ситуацію та зберегти клієнта.
6. Шукайте шляхи виходу з конфліктів разом з клієнтом. Пропонуйте рішення та альтернативи до них та перепитуйте клієнта, чи погоджується він з ними, або ж має власне бачення та хоче його висловити.
7. Зберігайте зв’язок з клієнтом. Якщо для розв’язання конфліктного питання потрібно зв’язатися з іншими спеціалістами, уточнити інформацію чи перервати зв’язок ще за якихось причин, обов’язково повідомте клієнта, що вам потрібен час, та ви зателефонуєте йому. І обов’язково виконайте свою обіцянку навіть, якщо результати будуть негативними для клієнта.
8. Залишайтеся над ситуацією: у проблемних ситуаціях між клієнтом та компанією ви не є стороною конфлікту та весь негатив скерований не на вас особисто.
Такий підхід допоможе вам ефективно допомогти клієнтам та не втратити їх лояльність.А от чого варто уникати, якщо вже виникли конфліктні ситуації, та шляхи їх розв'язання ще невизначені.
Як поводити себе у зіткненні з гнівним та проблемним клієнтом? Дамо простий алгоритм:
1. Перш за все — привітайтеся та дозвольте клієнту повністю висловити свої проблеми, претензії та скарги. Не перебивайте клієнта та дочекайтеся, поки перша навала емоцій схлине.
2. Проявіть емпатію та емоційну підтримку: висловіть своє занепокоєння та турботу, готовність допомогти та підтримати.
3. Підберіть кілька варіантів, як можна допомогти в цій конкретній конфліктній ситуації та озвучте їх клієнтові.
4. Оберіть найзручніший варіант сумісно з клієнтом, щоб він відчув, що до його думки прислухаються та готові йти назустріч.
5. Подякуйте клієнту за звернення та закцентуйте, що його фідбек є дуже важливим, адже допомагає запобігти подібним проблем в майбутньому. Так ви робите клієнта не просто сторонньою особою, а тим, хто відчуває своє значення саме для вашої компанії.
6. Обов’язково зафіксуйте всі деталі звернення (наприклад, в вашій CRM) та передайте інформацію керівникам підрозділу чи відповідальним особам.
7. Видихніть та розслабтеся. Часто конфліктні клієнти стають справжнім випробуванням, але ви його вже пройшли.
8. Сприймайте конфлікти не як неприємність, а як можливість розвитку: як відомо, суперечки породжують істину, і нерідко саме через конфлікти ви та ваша компанія розумієте, які шляхи самовдосконалення потрібно обрати.
І, звісно ж, у будь-якому конфлікті важливо мати під рукою допоміжні інструменти, з якими ви зможете без втрат вийти з будь-якої прикрої ситуації. Більшість клієнтських звернень та скарг здійснюється телефоном, тому ми сфокусуємося на зручних інструментах, які стануть в пригоді у конфліктних ситуаціях:
Підпишіться на нашу email-розсилку, щоб дізнаватися першими про нові статті та інсайти.
Ми отримали ваш запит і відповімо електронною поштою або WhatsApp якомога швидше.
Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз
Дякуємо за звернення! Наш менеджер зв’яжеться з вами найближчим часом, щоб допомогти знайти оптимальне рішення.
А поки подивіться, як ми вже змінили бізнеси інших компаній, — реальні кейси тут.
Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз
Тепер ви отримуватимете найцікавіше про оптимізацію витрат, покращення роботи кол-центрів та ефективні лайфгаки для комунікації з клієнтами.
Без спаму — лише користь. Чекайте на перший лист! 📩Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз
Після отримання вашого запиту ми зв'яжемося з вами якомога швидше.
Ми отримали ваш запит і відповімо електронною поштою або WhatsApp якомога швидше.
Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз