OK, Google: голосові асистенти на допомозі користувачам
Думаємо, майже кожен з вас хоча б раз зверталися до свого смартфона із запитами на кшталт «OK, Google, налаштуй мій пристрій», або ж «Siri, нагадай про завтрашню зустріч». Ці програми – є нічим іншим, як голосовими асистентами, зручними та надійними, адже в їх основі лежать спеціальні алгоритми та технології.
Сьогодні із розвитком машинного навчання, ШІ, розпізнавання мовлення програми-асистенти стають ще більш досконалими. І їх почали залучати не лише до персональних справ, а і як бізнес-інструменти. Поговоримо трохи детальніше про те, що таке голосовий помічник, як він працює, та чим може стати вам в пригоді.
Що таке голосовий асистент, та що може Гугл асистент й аналогічні сервіси
Насамперед голосовий помічник – це роботизований продукт, який здатний виконувати певні задачі на основі власних алгоритмів, інформації, отриманої від користувача та інформації, доступної в глобальній мережі. Ви, напевно, знаєте, як зробити Окей, Google на телефоні – для цього достатньо промовити цю фразу вголос, та вона стає командою для запуску асистента. Аналогічні сервіси є не лише на базі Гугл. Наприклад, в iOS є інтегрована система Siri, а вибір, який голосовий помічник на Android є кращим, й поготів є складним, адже за першість змагаються й Cortana, й «амазонівська» Alexa, VANI, та навіть локальні українські сервіси – той же «Окей, блокнотик».
Головними перевагами голосових асистентів сьогодні вважаються:
- Доступність 24/7, незалежно від часу звернення;
- Миттєвий відклик на запит користувача;
- Просунуте розпізнавання мовлення (що зокрема набагато зручніше, ніж текстові запити в пошуковиках);
- Численні сервіси та сумісність з іншими програмами – наприклад, якщо ви дасте завдання Гугл Асистенту внести подію до календаря, вона з’явиться в Гугл Календар без вашого втручання;
- Ввічливість та можливість налаштування голосу під ваші уподобання;
- Можливість тренувати асистентів та розширювати їх функціонал.
І все це можуть оцінити не тільки власники смартфонів, а й бізнеси, адже технології роботів-асистентів можуть суттєво покращити клієнтське обслуговування.
Який голосовий помічник працює в Україні: приклади застосування голосових асистентів в бізнесі
Чи відомо вам, що понад 60% українських бізнесів вже використовують роботів-помічників для роботи з клієнтами? А за даними опитувань, майже третина клієнтів, що отримували консультацію щодо їх запитів від роботизованих асистентів, навіть не зрозуміли, що спілкуються з ботом. Звісно ж, замінювати на 100% живих агентів в контакт-центрах роботи не збираються – ще не той рівень технологій, але вони вже застосовуються у великих корпораціях та компаніях, наприклад:
- З 2016 року голосового асистента на своєму сайті та в Facebook-аккаунті застосовує мобільний оператор «Київстар».
- Контакт-центр «Нової Пошти» перед тим, як зв’язати клієнта з реальним оператором, застосовує голосового помічника Єву.
- Водафон Україна не пасе задніх та з 2021 року теж пропонує клієнтам, що дзвонять до контакт-центру допомогу віртуального асистента, а вже потім він скеровує дзвінок або до IVR-меню, або до контакт-центру.
І це невелика частина тих бізнесів, що вже долучилися до використання аналогів того самого OK Google для комерційних потреб.
Які обов’язки голосових асистентів можна застосовувати в межах бізнес-телефонії: приклади та перспективи
Голосові асистенти вже вийшли за межі персональних помічників та допоміжних функцій смартфонів. Сьогодні їх головна перспектива – стати вірними, ефективними та зручними альтернативами реальним операторам контакт-центрів чи менеджерам, що відповідають за зв’язок із клієнтами.
Що може сучасний голосовий асистент, та як настроїти голосовий помічник для вашої компанії?
- Голосові роботи стають незамінними помічниками для маркетингових відділів: опитування цільової аудиторії, опитування чільних клієнтів щодо якості обслуговування, інформування голосом клієнтів про нові акції чи продукти, відправлення запрошень на івенти у вигляді записаного роботом та персоніфікованого повідомлення – все це ви можете довірити голосовим помічникам.
- Продаж та телемаркетинг – це ще одна сфера застосування роботизованих помічників. З ними ви зможете налаштувати обдзвонювання «холодної» бази клієнтів та лідогенерацію за нею.
- Актуалізація потреб та запитів клієнтів – теж функція, з якою голосовий помічник впорається 100%.
- Автоматизація приймання звернень та запитів клієнтів теж може бути компетенцією вашого голосового помічника чи чат-боту, зокрема, у форматі IVR або ШІ-боту.
- Нагадування клієнтам про певні дії: роботи допоможуть нагадати клієнтам про заплановані зустрічі, підтвердити замовлення, нагадати про необхідність оплати чи отримання замовлення.