Сучасний офіс будь-якої компанії складно уявити собі без телефонії та інтернет-комунікацій. А найчастіше сьогодні обидві ці технології об’єднані в IP-телефонію. Якщо ви вже маєте підключені послуги цієї телекомунікаційної технології, або ж тільки плануєте її підключення, варто заздалегідь трохи розібратися, що таке IP телефонія, та що означають численні терміни, які входять до неї.
Телекомунікаційна сфера просто сипле різноманітними термінами: IP, SIP, VoIP, API, передача даних, протоколи, маршрутизатори, кодеки — все це може суттєво заплутати неспеціаліста в цій галузі. Але для загального розуміння принципу роботи та можливості обирати саме ті послуги, функції, обладнання та ПЗ, які потрібні саме вам, розібратися в них дійсно варто.
Саме тому в IPTel ми розробили щось на кшталт невеликого гайда по термінах, пов’язаних з бізнес-телефонією. Пропонуємо вам ознайомитися з ним, щоб краще розуміти, як саме сучасні технології забезпечують якісний зв’язок та численні сервіси, що стають в пригоді бізнесу.
Сучасний офіс будь-якої компанії складно уявити собі без телефонії та інтернет-комунікацій. А найчастіше сьогодні обидві ці технології об’єднані в IP-телефонію. Якщо ви вже маєте підключені послуги цієї телекомунікаційної технології, або ж тільки плануєте її підключення, варто заздалегідь трохи розібратися, що таке IP телефонія, та що означають численні терміни, які входять до неї.
Телекомунікаційна сфера просто сипле різноманітними термінами: IP, SIP, VoIP, API, передача даних, протоколи, маршрутизатори, кодеки — все це може суттєво заплутати неспеціаліста в цій галузі. Але для загального розуміння принципу роботи та можливості обирати саме ті послуги, функції, обладнання та ПЗ, які потрібні саме вам, розібратися в них дійсно варто.
Саме тому в IPTel ми розробили щось на кшталт невеликого гайда по термінах, пов’язаних з бізнес-телефонією. Пропонуємо вам ознайомитися з ним, щоб краще розуміти, як саме сучасні технології забезпечують якісний зв’язок та численні сервіси, що стають в пригоді бізнесу.
Отже, почати варто саме з розуміння, що значить IP-телефонія.
IP-телефонія — це система комунікаційних протоколів, технологій та методів, що забезпечують передачу даних по IP-протоколах, зокрема здійснює набір телефонних номерів, дозвонювання, з’єднання та двосторонню голосову комунікацію. На відміну від аналогових телефонних ліній, що залучають електросигнали для передачі голосу IP-телефонія використовує кодування голосових сигналів, їх стиснення у пакети даних та передає пакетно через інтернет-мережі чи IP-мережі. Часто разом з терміном «IP-телефонія» використовують й термін VoIP, хоча власне VoIP має трохи іншу специфіку, адже за цією технологією здійснюються не лише послуги телефонії, а й передача звуку в інших системах, наприклад, системах відеоспостереження, потоковій трансляції відеозустрічей, фільмів чи відео.Отже, для IP-телефонії потрібні мережі, в яких вона може працювати. Зокрема, існує декілька типів IP-мереж:
Отже, з моделями побудови IP-мереж для використання в телефонії трохи зрозуміліше, отже перейдемо на наступний рівень — IP-протоколів.
Для використання SIP-телефонії абоненти отримують SIP-номери. SIP-номер - це номер, що закріплюються провайдером саме для передачі даних в IP-мережі за окремим абонентом/пристроєм. Також для зв’язку застосовується доменне ім’я, закріплене за IP-адресою, наприклад, вашої компанії чи підрозділу. Надалі кожен абонент, що використовує саме цю адресу отримує власну SIP-адресу, яка містить власне SIP-номер та домен. SIP-порти здійснюють передачу та отримання даних в рамках сеансу зв’язку, а сам обмін здійснюється за допомогою SIP-сигналізації, що надходить через ці порти.
Вся ця структура сеансу зв’язку регулюється за допомогою SIP-серверу — фізичного чи проксі, який виділений саме під задачі SIP-телефонії. Такий сервер може бути фізично встановлений в компанії, або бути віддаленим, розташованим у дата-центрах.
Крім вже перерахованих протоколів IP мереж є вузькоспеціалізовані, які, зокрема, розроблені виключно під окремі види телекомунікаційного обладнання (наприклад, SCCP – для обладнання Cisco чи IAX2 – для віртуальних АТС Asterisk).
Після загального розуміння принципу дії IP-телефонії в мережах локального та глобального типу давайте зосередимося на більш прикладному сегменті — власне, системах та обладнанні, які потрібні для функціонування віртуальної телефонії у вашому офісі.
Основою для повноцінної системи телефонії за допомогою інтернет-з’єднання виступають так звані віртуальні АТС та IP-PBX.
Віртуальна АТС — це програмний комплекс, який забезпечує зв’язок як в самому офісі між абонентами компанії, так і зовнішній. Так само як аналогова АТС з’єднує та комутує абонентів звичайних телефонних номерів, віртуальна АТС здійснює це на програмному рівні через Інтернет. Встановлюється така АТС на комп’ютерні пристрої або сервери, в тому числі віддалені.
IP-PBX – це трохи звужене поняття віртуальної АТС, адже це перш за все внутрішньокорпоративна система для здійснення зв’язку всередині компанії за допомогою IP-мереж. Однак її можна теж доєднати до телефонних мереж загального користування.
І віртуальні АТС, і IP-PBX можуть бути реалізовані на різних рівнях:
Для об’єднання в систему віртуальних SIP-номерів, звичайних телефонних номерів та віртуальних АТС застосовується VoIP-шлюз, який переводить всі вхідні та вихідні пакети даних в єдине середовище.
Також важливими частинами обладнання для застосування IP-телефонії є проксі-сервери, що виступають посередниками між користувачами та головним сервером та дають можливість економити трафік та захистити дані, маршрутизатори та комутатори — фізичні пристрої, що відповідають за скеровування пакетів даних до окремої мережевої точки та поєднання кількох мережевих вузлів.
І, врешті-решт, для зв’язку потрібні кінцеві пристрої — IP-телефони, софтфони, SIP-телефони чи програмне забезпечення, що їх імітує на комп’ютерних пристроях.
Звісно ж, інструментарій віртуальної телефонії набагато ширший, ніж в аналогової, де крім безпосередньої голосової комунікації доступні доволі обмежені послуги на кшталт голосової пошти чи автовідповідача.
І для цих можливостей є свої терміни. Які варто знати власникам та співробітникам компаній, що використовують IP-телефонію? Перелічимо найголовніші, зокрема — ті, що ви можете отримати в IPTel.
Все це в IPTel доступне клієнтам у форматах зручних продуктів — CRM із вбудованою телефонією, IP-АТС для офісів, віртуальних кол-центрів та контакт-центрів. Та до того ж всі ці можливості не потребують від компаній встановлення та обслуговування складного обладнання та програмного забезпечення, адже віртуальна телефонія сьогодні стає ще доступнішою. А ще можливості IP-телефонії легко підлаштувати під потреби саме вашого бізнесу, адже її функції можна кастомізувати, обрати саме ті з них, що потрібні вам та вашим співробітникам, та залучити до загальної системи IP-телефонії саме те обладнання та програмні рішення, що ви плануєте використовувати.
Отже, ми сподіваємося, що наш гайд основними термінами IP-телефонії трохи допоможе вам зрозуміти сутність цієї технології, її можливості для бізнесу та принципи роботи. А якщо ви хочете отримати послуги віртуальної телефонії для бізнесу без довгого занурення в специфіку IP-з’єднань, мереж, протоколів та технічних рішень, саме IPTel допоможе вам в цьому та надасть швидкі, кваліфіковані та зручні для корпоративного застосування рішення для організації повноцінного телефонного зв’язку та всього спектру можливих функцій, які сьогодні виконує IP-телефонія.
Підпишіться на нашу email-розсилку, щоб дізнаватися першими про нові статті та інсайти.
Ми отримали ваш запит і відповімо електронною поштою або WhatsApp якомога швидше.
Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз
Дякуємо за звернення! Наш менеджер зв’яжеться з вами найближчим часом, щоб допомогти знайти оптимальне рішення.
А поки подивіться, як ми вже змінили бізнеси інших компаній, — реальні кейси тут.
Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз
Тепер ви отримуватимете найцікавіше про оптимізацію витрат, покращення роботи кол-центрів та ефективні лайфгаки для комунікації з клієнтами.
Без спаму — лише користь. Чекайте на перший лист! 📩Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз
Після отримання вашого запиту ми зв'яжемося з вами якомога швидше.
Ми отримали ваш запит і відповімо електронною поштою або WhatsApp якомога швидше.
Під час надсилання форми сталася помилка, спробуйте ще раз